ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Stüdyo Çalışma Düzeni Sunum: Örnekler, Stefano Pugliese | |
2 | Mevcut Mekanın Gezilmesi ve Gözlem Esin Kaynakları Paftasının Hazırlanması | Fotoğraflar, el eskizleri ve anahtar kelimelerden oluşan bir Esin Kaynakları Paftası hazırlanacaktır. |
3 | Tasarım Yaklaşımının Oluşturulması ve Fikrin Perspektifler ile İfade Edilmesi | Fikir önerisi, el eskizleri ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
4 | Tasarım Yaklaşımının Oluşturulması ve Fikrin Perspektifler ile İfade Edilmesi | Fikir önerisi, el eskizleri ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
5 | Avan Proje Önerisi | Avan proje önerisi, 1.50 planlar, kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
6 | Avan Proje Önerisi | Avan proje önerisi, 1.50 planlar, kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
7 | Önerilerin Geliştirilmesi | Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir. |
8 | Önerilerin Geliştirilmesi | Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir. |
9 | Ara Jüri 1 | |
10 | Önerilerin Revizyonu | Öneriler, jüride alınan eleştirilere göre revize edilecektir. |
11 | Uygulama Çizimleri | 1.50 ve 1.20 ölçekli çizimlerden oluşan uygulama projesi hazırlanacaktır. |
12 | Uygulama Çizimleri | 1.50 ve 1.20 ölçekli çizimlerden oluşan uygulama projesi hazırlanacaktır. |
13 | Uygulama Çizimlerinin Revizyonu | Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir. |
14 | Uygulama Çizimlerinin Revizyonu | Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir. |
15 | Ara Jüri 2 | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 250 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest