11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler,sergi salonları, restoranlar, mağazalar ve ofisler gibi kamusal kullanıma açık olan binaların iç mekan tasarımına özgü problemleri çözebileceklerdir.
  • Öğrenciler, tasarım yolu ile bir kurumun kimliğinin yaratılması veya geliştirilmesi için takım çalışması yapabilecek, grup tarafından karar verilmiş olan ilke ve kavramları projelerinde somutlaştırabileceklerdir.
  • Öğrenciler,insan ergonomisinin norm ve standartları ile evrensel tasarım ilkelerini dikkate alarak tasarım yapabileceklerdir.
  • Öğrenciler,bir projede önerdikleri malzemeleri doğru yerde kullanabilecek ve çeşitli malzemelerin biraraya geliş detaylarını tasarlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler, kamusal iç mekanlar için aydınlatma sistemi tasarlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler, bir projeyi teknik anlamda anlaşılabilir kılan çizim standartlarını kullanabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Stüdyo Çalışma Düzeni Sunum: Örnekler, Stefano Pugliese
2 Mevcut Mekanın Gezilmesi ve Gözlem Esin Kaynakları Paftasının Hazırlanması Fotoğraflar, el eskizleri ve anahtar kelimelerden oluşan bir Esin Kaynakları Paftası hazırlanacaktır.
3 Tasarım Yaklaşımının Oluşturulması ve Fikrin Perspektifler ile İfade Edilmesi Fikir önerisi, el eskizleri ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
4 Tasarım Yaklaşımının Oluşturulması ve Fikrin Perspektifler ile İfade Edilmesi Fikir önerisi, el eskizleri ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
5 Avan Proje Önerisi Avan proje önerisi, 1.50 planlar, kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
6 Avan Proje Önerisi Avan proje önerisi, 1.50 planlar, kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
7 Önerilerin Geliştirilmesi Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir.
8 Önerilerin Geliştirilmesi Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir.
9 Ara Jüri 1
10 Önerilerin Revizyonu Öneriler, jüride alınan eleştirilere göre revize edilecektir.
11 Uygulama Çizimleri 1.50 ve 1.20 ölçekli çizimlerden oluşan uygulama projesi hazırlanacaktır.
12 Uygulama Çizimleri 1.50 ve 1.20 ölçekli çizimlerden oluşan uygulama projesi hazırlanacaktır.
13 Uygulama Çizimlerinin Revizyonu Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir.
14 Uygulama Çizimlerinin Revizyonu Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir.
15 Ara Jüri 2
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
1
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
9
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
    Toplam
250

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010